• BIST 9380.95
  • Altın 3955.067
  • Dolar 38.0599
  • Euro 43.0899
  • İstanbul 6 °C
  • Diyarbakır 7 °C
  • Ankara 1 °C
  • İzmir 11 °C
  • Berlin 13 °C

'İslamcılarla ittifaka girelim ve mümkünse onları da PKK'lileştirelim'

'İslamcılarla ittifaka girelim ve mümkünse onları da PKK'lileştirelim'
Barış ve Demokrasi Partisi milletvekili Altan Tan, partisinin yerel seçimlerdeki politikasını keskin ifadelerle eleştirdi.

Altan Tan'a göre, BDP'nin sol gruplarla birlikte oluşturduğu Halkların Demokratik Partisi (HDP) "kadük" bir proje ve Kürt illeri dışındaki yerlerde bu partinin adaylarını desteklemek yanlış bir tercih.

Altan Tan, Demokratik Toplum Kongresi'ni (DTK) İslami kesim ile BDP'nin "sıhhatlı bir ilişki" kurmasını engellemekle eleştiriyor.

PKK lideri Abdullah Öcalan'ın 'demokratik İslam kongresi' çağrısının yanlış uygulandığından yakınan Tan, Fethullah Gülen hareketinden Hizbullah çizgisindeki Hür Dava Partisi'ne (Hüda-Par) kadar tüm İslami gruplara açık olmaması halinde kongrede yer almayacağını belirtiyor.

HDP 'marjinal solla sınırlı'

HDP'nin hafta sonu yapacağı kongrede, BDP'li milletvekilleri Ertuğrul Kürkçü, Sebahat Tuncel ve Sırrı Süreyya Önder'in bu yeni partiye katılması bekleniyor.

BDP'nin merkezinde olduğu ittifakın desteğiyle İstanbul'dan Bağımsız Milletvekili seçilen Emek Partisi eski Genel Başkanı Levent Tüzel ile siyasi yasaklarının kalkması için gün sayan Van Milletvekili Aysel Tuğluk ve Mardin Milletvekili Ahmet Türk'ün de HDP'ye katılmasına kesin gözüyle bakılıyor.

BDP, iddialı olduğu ve birçoğunu yıllardır yönettiği Kürt il ve beldeleri dışında kalan yerlerde, HDP adaylarını destekleyeceğini açıklamıştı.

Ancak HDP'ye, bizzat omurgasını oluşturan BDP'nin içinden sert eleştiri geliyor.

BDP'li Diyarbakır Milletvekili Altan Tan, bu yeni partinin Öcalan'ın kafasındaki gibi, "bütün Kürtleri ve Türkiye'yi kucaklayacak bir Türkiye partisi" kimliğinden uzak olduğunu düşünüyor.

Türkiye Araştırmaları Merkezi'nin (CEFTUS) Kürt sorunuyla ilgili toplantısı için geçen hafta Londra'ya gelen Tan, HDP'yi şöyle nitelendiriyor: "Bu işi yürüten arkadaşlarımız sadece marjinal solla sınırlı kaldılar Türkiye'de. Bu marjinal solun önemli bir kısmı da dinle, İslam'la barışık değil. Kürt İslamcılar da bunlara sıcak bakmıyor, Türkiyeli Müslümanlar da sıcak bakmıyor. Hatta liberal çevrelerle bile bu marjinal solun arası iyi değil. Dolayısıyla, HDP projesi bütün liberal demokratları, Müslüman demokratları, Kürt halkının büyük bir kısmını içine alması gereken bir projeyken, maalesef sadece marjinal Türk soluyla sınırlı kalan, kadük, dar bir proje haline geldi."

BBC Türkçe'ye konuşan Tan, daha da ileri giderek, BDP'nin gelecek yıl yapılacak seçimlerde HDP adaylarını destekleme kararının yanlış olduğunu ve birçok milletvekilinin de toplantılarda bu yöndeki "endişelerini" dile getirdiklerini söylüyor.

Öcalan'ın İslam kongresi çağrısı

Altan Tan, kendisine göre BDP'nin izlemesi gereken yoluysa şöyle tarif ediyor: "Bize göre, doğru olan proje önce, hâlâ Kürtlerin yarısının oy verdiği AK Parti'ye giden oylarımızı geri alacak; Türkiye'deki liberalleri, demokratları, sosyal demokratları kucaklayacak bir geniş proje olmalı. Onun için ben, İmralı'dan gelen 'Türkiyelileşmek' perspektifinin doğru olduğuna inanıyorum ama yapılanın, şu anki uygulamanın ona aykırı olduğunu ve dar bir proje olduğunu söylüyorum."

Burada söz, hapisteki PKK lideri Öcalan'ın geçen hafta BDP heyeti aracılığıyla yaptığı 'demokratik İslam kongresi' çağrısına geliyor.

Kürt siyasi çevreleri içindeki dindar kesimin önde gelen isimlerinden olan Tan'ın bu konudaki görüşü ayrı bir önem taşıyor.

48309 Öcalan'ın "gerçek Müslümanların, demokrat düşünen Müslümanların katkısını alabilecek bir yol açılmasını" istediğini belirten Tan; Aysel Tuğluk ile Ahmet Türk'ün Eş Başkanları olduğu DTK'nın ise bunu engellediğini iddia ediyor.

Tan, DTK içindeki "bir grup kişinin", İslami kesimle sıhhatli bir ilişki kurulmasını engellediğini söylüyor: "Onların kafasında şu var: Türkiye Cumhuriyeti nasıl Diyanet İşleri'ni kontrol ediyorsa biz de kendimize göre bir İslamcılık ortaya koyalım, kontrol edebileceğimiz Müslümanlarla, İslamcılarla ittifaka girelim ve mümkünse bunları da bir süre sonra PKK'lileştirelim. Bu yanlış bir proje. Herkesin PKK'li olmasına gerek yok; adam İslamcı olur, demokrat olur, senden farklı düşünür ama Kürtlerin hak ve hukuk mücadelesine destek verir; Kürt olarak da verir, Türk olarak da verir."

Çağrıcılar kurulunda ve gündemin belirlenmesinde İslami gruplardan "herkesin" bulunması gerektiğini vurgulayan Tan, "Herkesten kastınız kimler? Fethullah Gülen hareketi mesela olmalı mı?" sorusuna şu karşılığı veriyor: "Gülen hareketi de olmalı, Hüda-Par da olmalı, Zehra grubu da olmalı, Med Zehra da olmalı, Özgür-Der de olmalı, herkes olmalı."

Tan, "eşit, özgürlükçü, şeffaf ve sansürsüz" olmayan ve "yukarıdan aşağıya dizayn" edilen bir kongrede yer almayacağını dile getiriyor.

Çözüm sürecinden kim ne anlıyor?

PKK lideri Öcalan'ın örgüte silahlı güçleri Türkiye dışına çıkarma çağrısıyla gelişen, ancak PKK yönetiminin çekilmeyi dondurmasıyla bocalayan 'çözüm süreci' konusunda hükümeti eleştiriyor Diyarbakır milletvekili Tan.

Hükümetin yeni anayasadan ve ciddi bir demokratikleşmeden vazgeçtiğini iddia ederek şu benzetmeyi yapıyor: "Klasik bir Mahmutpaşa işportacısı gibi, 'Takım elbise olmadı, size bir pantolon verelim; pantolon olmadı bir gömlek verelim...' Razı olduk; gömlek ver, yeni bir paket çıkar. 'Vallahi gömlek için de kumaş yetmedi, al sana bir mendil, bununla idare et.' noktasına geldik."

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın ve sıradan bir Türk vatandaşın 'çözüm sürecinden' sadece silahların susmasını anladığını belirten Tan, Kürt tarafının beklentisini ise şöyle özetliyor: "Anadilde eğitim hakkından tutun bölgesel yönetim hakkına kadar, Kürt ve Kürdistan meselesine kadar bu meselenin doğru düzgün bir çözümü. Özerklik, otonomi, federasyon, neyse... Laikçi, Kemalist, ulus-devlet Türkiye Cumhuriyeti'nin paradigmasının değişmesi; bizim çözümden anladığımız bu."

Sürecin gidişatı konusunda pek iyimser gözükmeyen Tan'a göre, Kürt siyasi hareketinin bundan sonra girmesi gereken yol ise tekrar silahlara dönmek değil, "21 Mart 2013 Diyarbekir Newrozu'nda okunan mektubun çerçevesinde demokratik, siyasi, fikri mücadeleyi genişletmek." (Engin Esen - BBC Türkçe)

  • Yorumlar 35
  • Facebook Yorumları
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış
    ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    • dersim23 Ekim 2013 Çarşamba 12:13eksik

      Bence sayin altan tan katilimcilari eksik saymis.su anda rojavada kürtleri katleden islamci ceteleride bu katilmalarini istemeliydi. birde hep marjinal sol lafi kulaniyor acaba su anda rojavada ypg ile birlikte cetelere karsi islamcilarmi savasiyor yoksa o begenmedigi marjinal solmu savasiyor daha gecenlerde serkan yoldas burda sehit olmadimi?

      Yanıtla (0) (0)
    • kamer23 Ekim 2013 Çarşamba 11:11din ve sol

      Sayın Tan Hüda Par ve Fetullah cemaatini olumlu/ılımlı islamcı görüyor. Rojava da islami teroristlere destek verenler kim? Hüda Par hizbullah değil mi ve türk devleti adına kürtleri katletmedi mi? Yada ilahi dinci bir parti olmak zorunda mı? Namazında niyazında olan insanlar normal bir partide siyaset yapamazlar mı? Bence Altan Tan yönünü belirlemeli..

      Yanıtla (0) (0)
    • Selman23 Ekim 2013 Çarşamba 11:50Altan Tan, doğru söylüyor

      Her kes gibi Altan Tan da kanaatini belirtmiştir; bence de doğru bir analiz yapmıştır. BDP'nin sol-materyalist merjinal partilerle ittifaklar yapması, öte taraftan müslüman çevrelere mesafe koyması bölge gerçekliğine aykırıdır. Bin 400 senedir müslüman olan bir halkın üzerinden siyaset yapacaksın, öte taraftan onların tüm kutsal değerlerine muhalif materyalist azınlıklarla ittifaklar kuracaksın, olacak gibi değil. Bence Tan, kendini tatmin için değil, bölge insanının vicdanını dillendirmiştir.

      Yanıtla (0) (0)
    • ali desin23 Ekim 2013 Çarşamba 12:01yön

      yönünü Kemalist ve CHP zihniyetindeki solcular belirlesin. Altan tanın yönü ulusal çizgidir.

      Yanıtla (0) (0)
    • Toprak Sahin23 Ekim 2013 Çarşamba 12:31Sayin Tan

      Sayin Altan Tan size farkli bir inanca sahip olmama ragmen yillardir saygi duydum. Ama son dönemdeki aciklamalarinizla bu saygiyi bitirdiniz. BDP/HDP/DTK nin yön ve zihniyet soruinu yok. Benim görebildigim kadariyla sizin zihniyet sorununuz var. Siz herkesi islamcilastirmak istiyorsunuz inanci siyasete alet ediyorsunuz. Oysaki sizin yapmaniz gereken BÜTÜN inanclarin özgürce yasanam sartlarini olusturmaktir. Cemaat yillardir Kürtlerin en büyük düsmanidir ve su anda Rojavada Kürtlerle acik bir sekilde savasiyor. TÜRK ISLAM sentezinde olan bir cemaatten bize ne ??ne kadar demokrat olabilirler?

      Yanıtla (0) (0)
    • Toprak Sahin23 Ekim 2013 Çarşamba 12:34Sayin Tan

      HÜDA-PAR da ayni yillarca Kürtlerin kanini döken bir Partidir bunlari nasil ve hangi mantikla DEMOKRATIK ISLAM KONFERANSINA davet edebiliriz? Solcularin Din düsmani oldugu yillardir fasist dediginiz Devlet insanlarin beynine yerlestirdi ve siz bugün o zihniyetle ayni noktadasiniz!

      Yanıtla (0) (0)
    • Toprak Sahin23 Ekim 2013 Çarşamba 12:38HDP

      Ayrica HDP halkin bütün kesimlerini icinde barindirma cabasi icindedir. Bu ne kadar gerceklesir veya kisa sürede tam istenildigi seviyede olurmu tartisilir ama HDPye sadece BDP ve marjinal sol Gruplarin isbirligi damgasi vurursaniz cok büyük haksizlik yapmis olursunuz. HDP bütün Inanclari, Halklari, Cevreleri temsil eden bir Parti olacak, kimse ötekilestirilmeyecek..

      Yanıtla (0) (0)
    • semsuri23 Ekim 2013 Çarşamba 12:38daha daha

      Altan Tan, bu söylemlerini daha sık ve daha derinlikli dile getirip bulunduğun yerde güç toplamalı ve sesin daha gür çıkmalı, yoksa orda işin olmamalıdır, sen birilerinin iktidar savaşında, baston olamazsın.

      ve bu ülkede Kemalist yöntemlerle bir yere varılamaz, varılsaydı, bu gün Kemalistler yarım mağlubiyet içinde olamazlardı. zorla, baskıyla, dayatmayla, kendi hayal dünyasındakini tüm halkın hayal dünyasını vehm etmekle işler kotarılmaz. herkes herkese, her fikre, her mücadeleye(şiddet ve hakaret olmayacak) saygılı olacak. eski hal muhal. kimsenin kimseye minnet borcu yoktur. .

      Yanıtla (0) (0)
    • HAKKARİ li23 Ekim 2013 Çarşamba 12:56ÖN YARGILAR-1

      Altan TAN nın söyledikleri başından sonuna kadar doğrudur ve Kürd Kamuoyunun büyük çoğunluğu tarafından paylaşılmaktadır. Ancak bana göre burada gözden kaçırılan esas mesele Seküler Kürd ler ile mütedeyyin Kürd ler arasındaki ön yargıların hala kırılamamış olmasıdır. BDP ve tabanı uzun yıllar boyunca göstermelik te olsa mücadelelerinde hep sol ideolojiye yakın kesimleri yanlarında görmüşlerdir. Şunu unutmayalım ki Muhafazakar Kürd ler ancak son yıllara kendierini Türk-İslam sentezinin ile diğer azı radikal oluşumların etkisinden kurtarabilmiş ve Kürdistanileşmişlerdir. Bu durum BDP ve

      Yanıtla (0) (0)
    • HAKKARİ li23 Ekim 2013 Çarşamba 13:01ÖN YARGILAR-2

      PKK tabanının tümüne olmasa bile eylemli olarak mücadele eden kesimlerde bu sebeple Muhafazakar Kürd lere karşı bir ön yargıları meydana gelmiştir. Diğer taraftan Türkiye de genel olarak muhafazakarlar sol görünüşlü kemalist ideolojinin hakim olduğu iktidarlardan gördükleri zulüm sebebiyle yine tüm sol görüşlü kesimlere karşı hakim bir ön yargıları mevcuttur. Dolayısıyla PKK-BDP içinde sol-seküler cizgideki tüm yapılanmalara karşı Muhafazak Kürd lerinde bir çekingenlikleri ve tavırları mevcuttur. Ancak her iki tarafınan öncelikle bu ön yargılarından kurtulmaları ve Kürd lerin öncelikle

      Yanıtla (0) (0)
    • HAKKARİ li23 Ekim 2013 Çarşamba 13:08ÖN YARGILAR-3

      ulusal hakları bağlamında ortaklaşmayı öğrenmeleri ve bu uğurda mücadele etmeleri gerekir. ANcak burada yine de en büyük sorumluluk PKK-BDP çizgisine düşmektedir. Zira bölgede en örgütlü ve organize güç olmaları sebebiyle ittifaklar kurarken Kürd lerin geneli tarafından kabul edilebilecek kesimler ile olmasına dikkat etmelidir. Mücahit BİLİCİ nin özellikle son yazısında dile getirdiği Avrupalının Türkiyeye, Türkiye nin Kürd lere yaptığını bu kez sol-seküler Kürd ler kendileri gibi düşünmeyen diğer kesimlere yapmamalıdır. Umarım sağduyu hakim olur.

      Yanıtla (0) (0)
    • Ehmed Beroji23 Ekim 2013 Çarşamba 13:35Sol Milliyetçilik

      Bir zamanlar yalçın küçükler ve doğu perinçekler solcu diye Kürd halkını hak savunucuları, kahramanları sıfatlarına layık görüldüler. Günümüzde en büyük milliyetçiliği bu solcu geçinenler yapmıyor mu. Sol ittifaklarla Kürdistan sorunu çözülemez.sadece ulusal çizgide olan Hamasi Kürd milliyetçileriyle, dindar demokrat Kürdlerle ittifaklar kurarak çözülebilir, gerçek anlamda sosyal demokratları da katmak gerekir elbet ama onların sayısı az. Sayın Altan Tan'ın yönü bellidir yıllardır islami Kurdi bir çizgide mücadele veriyor vermeye devam edecek. Babasının izinden gidiyor heryerde gerçeklerini söylemiş.

      Yanıtla (0) (0)
    • Azad Welat23 Ekim 2013 Çarşamba 14:44Altan Tan'a Cevap

      Sn Altan TAN'ı severim. Dürüst bir insan ve toplum tarafından kabul edilebilir görüşleri dile getiren biridir. Ama bunlara rağmen Altan Tan'ı eleştirmeyecek miyiz? Evet, eleştireceğiz. Altan Tan'ın her söylediğini doğru kabul etmeyeceğiz. Altan Tan'ın HDK/HDP ile ilgili söylediklerinin önemli bir kısmına katılıyorum, ama Özgür-der, Hüdapar, Fethullahçılar... gibi kimlerle bu işin gitmeyeceğini bilmelidir. Hüdapar bugün El Nusra için bir bölünmenin eşiğine gelmiştir, Özgür-der doğrudan destek veriyor El Nusra'ya... Kürtler ise Rojava'daki Kürtleri destekliyor.

      Yanıtla (0) (0)
    • Azad Welat23 Ekim 2013 Çarşamba 14:50Altan Tan'a Cevap 2

      Altan Tan BDP'ye katıldığı ilk günlerde solcu, milliyetçi, ulusalcı, islamcı...vs Kürtlerin ilgisini çeken ve her geçen gün Kürt halkı tarafından itibarı-karizması artan bir vekil olmaktan hızla uzaklaşıyor.

      Altan Tan ilk seçildiğinden 40 yaş üstü Kürtlerin gündeminde 1. sırada yer alıyordu, ama artık kendisini konuşan, kendisini örnek alan insan çok azdır.

      Hele Sol'dan bahsedince cemaat ve akp'e gibi "marjinal" kelimesini kullanması hiç hoş değil. Kendisine "Yobaz" diyen Türk Solu ve diğer Ulusalcılar gibi oluyor.

      Yanıtla (0) (0)
    • mahmut23 Ekim 2013 Çarşamba 15:59AZAT WELAT'A

      sayın azat bey benim sırtımda hdp meclise girecek ve hdp nin içinde benim dinime duruşuma karşı olan isnanların saysı malesef daha fazla. diğer taraftan kürdi müslümanlarda da ciddi ayrışmalar göze çarpmaktadır. hem özgür der de hem hüda par da bu durum daha fazla göze çarpmakta. diğer bir iki güçlü çevre ise zaten çok şükür ki kürdi duruşları mevcuttur.

      Yanıtla (0) (0)
    • Azad Welat23 Ekim 2013 Çarşamba 14:55Altan Tan'a Cevap 3

      Sn Altan Tan, acaba ittifak kurmayı düşündüğü İslamcıları Roboskî için bir araya getirip, "iki yıldır neden 34 sivil Kürd'ü katlettiniz ve neden suçluları yargılamıyorsunuz" dedirtebilecek mi?



      Fethullahçılar ve Hüdapar'cıları buna ikna edebilecek mi?



      Yoksa biz Rabiacılar için sokaklara döküleceğiz, sonra Özgür-der, Hüdaparcılar Rojava'da kürtleri kesen El Nusracıları ve İSİD'e yardım toplayıp, adam mı gönderecekler?



      Altan Tan; Allah'ın, "sizin renkleriniz ve dilleriniz benim varlığımın delilidir", dediği halde bu islamcıları Kürtlerin Anadilleri için sokağa çıkarabilecek mi?

      Yanıtla (0) (0)
    • Toprak Sahin23 Ekim 2013 Çarşamba 16:37HDP

      Sayin Mahmut HDP dedigimiz kim? HDP nin temel bileseni zaten BDP dir!! Bizim icin isimlerin önemi yoktur önemli olan yapuilan islerdir. Sol/Sosyalist/Marxist insanlara önyargiyla yaklasirsaniz AKP nin ekmegine yag sürmüs olursunuz. Roboskilerin devam etmesine destek vermis olursunuz. Cok acidirki devletin yüzyillarca kullandigi araclar halen ise yaramiyor. Sex Said ile Seyit Riza yi dini sömürerek birlikte hareket etmelerini ortak bir gelecek icin mücadele etmelerini engellemedimi devlet? Bugün halen din üzerinden Devlet bizi ayiriyor kendi kirli siyasetini ve katliamlarini sürdürüyor...

      Yanıtla (0) (0)
    • altan tan23 Ekim 2013 Çarşamba 16:41neler oluyor?

      Altan Tan kürtlerin yetiştirdiği önemli şahsiyetlerden biri olmasına rağmen,bazen konuşmalarıyla şaşırtıyor. Mesele islamı tartışmak olsa en radikal gruplar davet edilmeli ama konu eğer kürtler ise yada kürt sorununu islami anlamda çözme ise Hüda par'ın özgür der in, fetullah gülen cemaaatinin yeri yok buralarda. Rojavada ortaya çıkan durum bize çok şey öğretmiştir. İslami söylemli partilerin oralarda neler yaptığını biliyoruz. Hadi bunları yalanladılar ve biz de inandık diyelim. Türkyede ne yapıyorlar kürtler için? Sabahtan akşama kadar rabia ve mısır için ağlayanlar, ceylan önkol için neredeydilr.

      Yanıtla (0) (0)
    • hewreman23 Ekim 2013 Çarşamba 16:45Altan Tan Yanlış Yolda

      Altan Tan DTK'dan sancılı ayrılmak zorunda kaldı. Bu ayrılış onda DTK'ye karşı bir tavra dönüştü. O yüzden DTK'yi suçlarken aslında bireysel tutkularının esiri olduğu belli.

      Demokratik islam Konferansı'na ilişkin de tespitleri çok yanlış. Çünkü bu konferans islam adı altındaki çetelere karşı düzenlenecek. Böyle bir konferansa çetelerin müttefiği Özgürder, Hüdapar, Gülen Hareketi gibi oluşumlar katılır mı acaba? Yanlış tespitler.

      HDP'ye gelince Kürt islamcılar yıllarca Hizbullah adı altında Kürde kan kusturdu.

      Yanıtla (0) (0)
    • kekoo23 Ekim 2013 Çarşamba 16:47altan 2

      Mısırda filistinde öldürülen bunca mazlum için bağıran çağıran boğaz patlattan islami ve kurdi olduğunu partiler, Roboski için nerdeydiniz nerde? bana sakın yaptığınız basın açıklamalarını söylemeyin il ve ilçe teşkilatlarınızdaki görevlilerinizden başka bir elin parmağını geçmeyen sayılarda kişiler vardı. Ama mısır için kullakları sağır boğazları patlatan bir kitlesellikle bağırdınız diyarbakır meydanında ve diğer tüm kürt illerinde.. Ceylanın kanı farklı mıydı Rabia'nın kanından? Mısır daki zulümdü de Roboskide layık olan mı yapılmıştı ki islami camia susmuştu?

      Yanıtla (0) (0)
    • Selman23 Ekim 2013 Çarşamba 17:06Donkişotluğa hacet yok

      Beli bir partinin ya da örgütün kayıtsız-şartsız savunan arkadaşlarımız, her nedense kendi iradelerine sahip çıkacaklarına iradedışı ve başkalarının basmakalıp angajmanlarıyla saldırmayı tercih ediyorlar. Bu tipler düşünme ve muhakeme yeteneklerini kaybetmişler. Sayın Tan, bu tür ifadeleri yeni kullanmıyor ki! Onu kabul edenler, bu özelliğini bilmiyorlar mıydı? O halde, uzaktan gazel okuyup kraldan fazla kralcı kesilmenin ne faydası var. Öte taraftan, El-Kaide terörü üzerindn islamı mahkûm etmeye kalkışmak, İngiliz-Abd ve Siyonist tezgahına düşmektir.

      Yanıtla (0) (0)
    • Toprak Sahin23 Ekim 2013 Çarşamba 17:10Altan bey nerede?

      Ayrica sormak isterim haftalardir Altan bey nerede? Begenmedigi Sol/Sosyalist Milletvekilleri (Sirri, Ertugrul, Sebahat) gece gündüz Halkin icindeyken onlarla beraber ve en ön saflarda Mücadele ederken Altan bey neler yapiyor?

      Yanıtla (0) (0)
    • Toprak Sahin23 Ekim 2013 Çarşamba 17:20Marjinal Islamci

      Birileride cikip Altan beye marjinal Islamci diyebilir. Gercek bir Müslüman mezarlara yapilan saldiri kaersisinda sessiz kalamaz ama sehitliklere yapilan saldirilar karsisinda Islamci Altan beyden birsey duymadık.

      Yanıtla (0) (0)
    • dersîmî23 Ekim 2013 Çarşamba 17:28dersim gerçeği ortadayken hdp

      Altan tan sessiz çoğunluğun sesi olmuştur. cumhuriyetten günümüze milyonca kürd sol üzerinden chp ye kemalizme devşirilmiştir. ordada bir dersim gerçeği varken bu inat niye. dersim sêwaz, adıyaman, maraş sol üzerinden chp ye kemalizme eklemlenmedi mi? kendini devrimci gören zihniyet artık kemalistleşmiştir....
      ,

      Yanıtla (0) (0)
    • selçuk23 Ekim 2013 Çarşamba 17:21hewal

      Altan tan a yüzde yüz katiliyorum Bdp ye oy vermiş biri olarak.

      Yanıtla (0) (0)
    • salih23 Ekim 2013 Çarşamba 17:57marjinallık

      hdp ye yönelik bende eleştiride bulunmuştum doğru ancak asla kürt meselesiyle ilgilenmeden geleceğini kömür ve makarnaya bağlayan çocuk parasıyla geçinmeyi yetrli gören seçimlerde akp adaylarına asla kürt meselesiyle rahatsız etmeyen bu kesim ne bdpe ye ne hdp ye oy verir.nerde ekmek orda çöreklenme.

      Yanıtla (0) (0)
    • baz23 Ekim 2013 Çarşamba 20:12Altan tan.

      sayın altan tan ın soylermlerine kesinlikle katılıyorum.asıl sastıgım su oldu dtk nın islamı kurumların gelişmesini engellediği söylemi dorgu ise eger bu hem bdp hemde pkk için çok kötü bir durum olur.bdp ye oy verenlerin %90 dan fazlasının Müslüman sünni olduğu ortada. artık bilemiyorum.bdp dtk kendine çeki düzen vermezse yeni bir oluşum ortaya çıkabilir.Altan Tan çok değerli bir insandır egerki bdp dtk Altan Tanı harcarsa bunun altından kalkacaklarını zannetmiyorum.

      Yanıtla (0) (0)
    • Medya terazi23 Ekim 2013 Çarşamba 21:10Dindar Kurd wekile katıldım

      Haqi dindar Kurdler:Kurd siyasi harekedini DESTeklemeseydi,hem Kurd siyasi harekedi we hemde Kurd Özgürlük mücadelesi tıbkı tüırksolu gibi marjinalize olur--du

      Yanıtla (0) (0)
    • ayse23 Ekim 2013 Çarşamba 22:05Baslik aldatici olmus

      Sn. Tan bu fikrin yanlis oldugunu belirtmis. Ancak basliktan, sanki bu fikri savundugu gibi bir anlam cikiyor.

      Yanıtla (0) (0)
    • Azad Welat23 Ekim 2013 Çarşamba 22:09Altan Tan'a Cevap 4

      Sn Altan Tan, acaba Kürtlerin ittifak kurabileceğini ima ettiği Hizbüllahçılar (sorsanız Hizbul-Şeytan) ve Fetullahçılar bugün Rojava ve Bakur arasında örülen UTANÇ DUVARI için bir şey düşünüyor mu?
      Ne bileyim bunlar filistindeki İsrail ve Filistin arasındaki Duvara karşılar. iki farklı ülke, iki farklı halk söz konusu olduğu halde!
      Yoksa Tek Coğrafyanın Tek Milleti olaran Kürtlere arasında örülen her türlü duvar ve oyun meşrumudur İslami maske adı altında yapılıyorsa?

      Yanıtla (0) (0)
    • derdan elegez23 Ekim 2013 Çarşamba 23:45samimiyet testisi su yolunda kırılmasın sakın. din tacirleriyle yola mı?

      sayın tan ta başından bu yana truva atlığı yapıp dindarlık ile dinciliği birbiriyle hemhal edip asıl kendini marjinalize ediyor. bdp sayesinde meclis yüzügörmüş şimdi ise vefasızlık yapmaktadır. kendisine bile yerveren bir bdp nasıl eleştirilebilir bu yönüyle... bence de bdp haksız. çünkü baştan tanmtrakları içine almamlıydı. bundan sonra da almamalı. bdpnin oyları artarken siyasi figürlere figür olarak kalmak isterse partinin temel ilkelerine uymalıdır. yoksa figür değil figüran olurlar... bence bu tempoyla metineri sollar sayın tan... bdpnin islamla,dindarlarla ne meselesi olsun ki..

      Yanıtla (0) (0)
    • yargic24 Ekim 2013 Perşembe 08:28Ulus bilinci

      Ben bir ateist olarak Sayın Tan'ın tespit ve önerilerine aynen katılıyorum.Kürt halkının yılardır bu uğurda verdiği bedeli marjinal Türk solunun hastalıklı emellerine kurban etmeye kimsenin hakkı yok.Kürtler artık dar ve dışlayıcı ideolojillerle değil ulus bilinci ile hareket etmeli.

      Yanıtla (0) (0)
    • Toprak Sahin24 Ekim 2013 Perşembe 13:03BDP ve Altan Tan

      Altan Tani cok önemli gören arkadasa: Sadece Altan Tan degil herkes cok degerlidir!!! Ama kimse kendisini Özgürlük mücadelesinin üstünde görmesin. PKK 1970 yillarda Mücadeleye baslarken Altan bey nerdeydi ne yapiyordu?

      Yanıtla (0) (0)
    • Toprak Sahin24 Ekim 2013 Perşembe 13:07Altan Tan

      Değerli yorumcumuz, her görüşe eşit mesafede durmakla birlikte; büyük harflerle yazılan, hakaret, küfür, aşağılama vb. içeren, toplumsal hassasiyetleri zedeleyici nitelikteki yorumları yayınlayamıyoruz. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz...

      Yanıtla (0) (0)
    • insan24 Ekim 2013 Perşembe 18:36güzel hareketeler

      bazı yorumcular hüdaparı eleştireceklerine o bdp içindeki kemalist vekilerini bir eleştirsinler bakayım siz sol kafalılar sizin kimseye bir faydanız yoktur olamaz siz sadece kendi arzularınızı tatmin etmek için varsınız.

      Yanıtla (0) (0)
Diğer Haberler
ÖNE ÇIKANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İlke Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0532 261 34 89